Het beste resultaat
komt tot stand als betrokkenen zelf een aandeel in de oplossing hebben en zowel de emotionele als de feitelijke aspecten van een conflict behandeld worden.
Een arbeidsconflict dat niet (goed) aangepakt wordt, kan een spiraal van negatieve emoties, acties en reacties veroorzaken. Het oorspronkelijke, zakelijke, probleem is daarmee eigenlijk niet het echte conflict meer; dat is vooral de beleving van het gedrag van betrokkenen geworden. Alleen een oplossing zoeken voor het oorspronkelijke conflict, levert dan niet het beste resultaat op. De onvrede die tijdens de conflictperiode ontstaan is, wordt immers niet echt weggenomen en zal dus als een veenbrand doorsmeulen om op een later moment met een andere aanleiding weer op te laaien.
Dignitas Mediation Coaching & Conflict Management, als registermediator gespecialiseerd in arbeidsconflicten, wil niet alleen bemiddelen bij het zakelijk conflict, maar vooral een goede oplossing vinden voor het totale probleem. Door ook aandacht te geven aan de subjectieve beleving, de perceptie, van de kwestie, kan een oplossing gevonden worden die ook voor de toekomst in het belang van betrokkenen is. Een dergelijk resultaat heeft niet alleen grote waarde voor betrokkenen, maar ook voor de omgeving en de organisatie als geheel.
‘zeer professioneel en van hoge kwaliteit’